ΟΤΑΝ ... ΛΕΙΠΕΙ Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ



"Προς τον ΠΦΣ:Κύριοι ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ επιτέλους!!!!"

Με αφορμή την ανακοίνωση του ΠΦΣ με τον πανηγυρικό τίτλο "Δεκτή από τον Υπουργό Υγείας η νομική γνωμοδότηση του ΠΦΣ για την χορήγηση αδειών λειτουργίας φαρμακείου μετά την απόφαση του ΣτΕ" και προς άρση της σύγχυσης που έχει δημιουργηθεί, διευκρινίζουμε τα εξής:
1.    Επ’ ευκαιρία της έκδοσης των αποφάσεων 1704-1708 της ΟλΣτΕ, ο ΠΦΣ απηύθυνε το με αριθ. 3065/29.8.2017 σημείωμα της νομικής του Υπηρεσίας του στο ΥΥ, προκειμένου αφ’ ενός να ενημερώσει ότι κάποιες Περιφέρειες μετά την κοινοποίηση της απόφασης της Ολ ΣΤΕ παρεμπόδιζαν τις χορηγήσεις αδειών λειτουργίας, θεωρώντας ότι οι αιτούμενες άδειες λειτουργίας σχετίζονταν έμμεσα με την ακυρωθείσα ΚΥΑ και άρα δεν δικαιούνταν να τις χορηγούν (για κληρονομικά, νεοσύστατα, συστεγάσεις, μεταφορές) και αφετέρου να προτρέψει τον Υπουργό να υπενθυμίσει στις άνω Περιφέρειες το αυτονόητο: ότι υποχρεούνται να χορηγήσουν τις αιτούμενες άδειες λειτουργίας όπως ο νόμος ορίζει, διότι οι άδειες λειτουργίας διέπονται από ανεξάρτητο δίκαιο και δεν επηρεάζονται από την ακύρωση της ΚΥΑ, αφής στιγμής δεν ακυρώθηκαν οι αντίστοιχες άδειες ίδρυσης!!!
2.    Αυτό θα έπρεπε να είναι προφανώς αυταπόδεικτο για όλους μετά την Εγκύκλιο Γ5(β)/ΓΠ/61495/17.8.2017, με την οποία ο ΥΥ εξήγγειλε την πρόθεσή του να θεσπίσει προσεχώς μεταβατική ρύθμιση που θα νομιμοποιήσει όλες τις άδειες ίδρυσης που χορηγήθηκαν πριν από την απόφαση της Ολ ΣτΕ και μέχρι την επίσημη κοινοποίησή της στις Περιφέρειες της Χώρας. 
3.    Ωστόσο, η διατύπωση της αρχικής επιστολής του ΠΦΣ δημιούργησε σε πολύ κόσμο την αναληθή εντύπωση ότι είναι δυνατή η χορήγηση άδειας ίδρυσης βάσει των ν. 1963/1991 και 3918/2011, εντύπωση η οποία ενισχύθηκε από την ανακοίνωση του ΠΦΣ με τίτλο «Δεκτή από τον ΥΥ η νομική γνωμοδότηση του ΠΦΣ για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας φαρμακείου μετά την απόφαση του ΣτΕ».
4.    Γεγονός είναι, ότι το ΥΥμε το με αριθ. Γ5(β)/ΓΠ/οικ. 72707/28.9.2017 έγγραφό του (δεν τιτλοφορείται Εγκύκλιος) απλώς διευκρίνισε συμπληρώνοντας την ήδη εκδοθείσα Εγκύκλιο ότι είναι δυνατή η χορήγηση άδειας λειτουργίας και δεν αποδέχτηκε κανένα νομικό σημείωμα του ΠΦΣ ή άλλου.
5.    Έκδοση διευκρινιστικών εγκυκλίων νοείται προφανώς όταν νέος νόμος έχει κενά και χρήζει ερμηνείας και όχι για να επαναλάβει το αυτονόητο περιεχόμενο διάταξης νόμου και τις παγκοίνως γνωστές αρχές του διοικητικού δικαίου.
6.    Ως εκ τούτου, η δημοσίευση του άνω εγγράφου του ΠΦΣ με αριθ. 3559/2.10.2017, δημιούργησε σύγχυση γιατί υπολαμβάνει σαφώς ότι λύθηκε το πρόβλημα των αδειών ίδρυσης, όταν πρόκειται για μεταβίβαση του ν. 1963/91 ή/και του ν. 3918/2011.
7.    Ειδικότερα, το 3559/2.10.2017 έγγραφο του ΠΦΣ δεν εισφέρει κάτι νέο και σίγουρα δεν επιλύει κανένα πρόβλημα, αφού ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΙΔΡΥΣΗΣ όπως πολλοί από εσάς εσφαλμένα καταλάβατε λόγω της αναφοράς σε αυτό των νόμων 3918/2011 και 1963/91 και της μη διευκρίνισης, ότι αυτό αφορά ΜΟΝΟ άδειες ίδρυσης που χορηγήθηκαν ΠΡΟ της εκδόσεως της απόφασης της Ολ. ΣτΕ που ακυρώνει την ΚΥΑ 32677 και πάντως μέχρι την κοινοποίηση της απόφασης στις οικείες Περιφέρειες.
8.    Επομένως, το έγγραφο του ΥΥ που φαίνεται να πέτυχε ο ΠΦΣ επαναλαμβάνει την υποχρέωση εφαρμογής του νόμου περί χορήγηση ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ και τίποτα άλλο.
9.    Είναι γεγονός ότι θέμα των αδειών λειτουργίας δεν το άγγιξαν οι αποφάσεις του ΣτΕ 1704-1708 ούτως η άλλως, οι δε άδειες ίδρυσης που εκδόθηκαν στο μεσοδιάστημα έχουν ήδη αποκτήσει τεκμήριο νομιμότητας στο μέτρο που δεν ανακλήθηκαν από τη Διοίκηση και δεν προσβλήθηκαν από τους έχοντες έννομο συμφέρον εντός 60 ημερών.
10.  Επομένως, όσο δεν υπάρχει πλαίσιο για χορήγηση αδειών ίδρυσης (είτε αυτές επιδιώκονται στα πλαίσια του ν. 1963/91 είτε στα πλαίσια του 3918/2011) και για τις μορφές των εταιρειών που επιτρέπονται καμία νέα αδειοδότηση και καμία νέα συστέγαση και εν γένει σύσταση ή τροποποίηση εταιρείας ή μεταβίβαση δεν υλοποιείται.
11.  Αυτές που υλοποιούνται αφορούν ΜΟΝΟ στη χορήγηση άδειας λειτουργίας σε ΑΔΕΙΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΗΔΗ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ προ της απόφασης της ΟλΣτΕ και της γνώσης της από τις Περιφέρεις και ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.
12.  Τα ζητήματα του ιδιοκτησιακού, των πολλαπλών φαρμακείων, των μορφών εταιρειών που επιτρέπονται, τα ασυμβίβαστα και τα δικαιολογητικά (θετικές/αρνητικές προϋποθέσεις), αφού τύχουν διαπραγμάτευσης με τους Θεσμούς, θα ενταχθούν σε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα γίνει νόμος του Κράτους μετά από μακρά επεξεργασία από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
13.  Άδειες ιδρύσεως δηλαδή θα ξαναδούμε μετά από κανένα 4μηνο και πλέον το νωρίτερο.




Μετά τιμής,
Ο Πρόεδρος

Κωνσταντίνος Λουράντος


Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.